torsdag 24 oktober 2013

Inlämning Mytartikel

 Nu är artikeln klar!
Här är resultatet;



 
Min Process:
Först letade runt efter någon rolig myt som jag kunde skriva om till en artikel, jag älskar enhörningar och kom fram till att jag kunde skriva om att någon lyckats fånga en enhörning på bild. Jag skrev myten på svenskalektionerna, jag kom snabbt på att jag ville ha en tecknad enhörning eftersom jag då kunde ha den "flytande" i texten, vilket jag tycker ser väldigt bra ut.
Jag målade enhörningen mycket noggrant, som man kan läsa om i inlägget innan.
Jag bad Merete skanna in bilden och jag klippte bort allt förutom enhörningen själv, jag fyllde sedan i konturer med svart.
Jag sparade bilden och öppnade upp ett A3 i Photoshop och gjorde stödlinjer för att få till  var rubriker, reklam och artikeln skulle börja och sluta, och var spalterna skulle vara någonstans.
Det blev lite krångligt med texten så jag fick lägga kanske mycket tid på att försöka få texten att lägga sig och se ut som jag ville. Men det löste sig snabbt.
Jag tog fyra olika reklamannonser från google och la in på sidan för att det skulle se verkligare ut. Jag fick sedan problem med de två svarta linjerna jag har uppe och nere på sidan, dom ville inte sparas med dokumentet utan försvann, men jag fick hjälp av läraren och fick lära mig ett annat sätt att göra linjer och detta problem löste sig också.
Jag är väldigt nöjd! Detta var en ganska rolig uppgift också. Jag är glad att jag hann klart i tid, vilket jag var osäker på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar