måndag 22 september 2014

Dagens lektion

Idag har jag kommit igång ordentligt med Readymade uppgiften.

Idag har jag kommit fram till vad jag skall göra. Jag ville göra en människa, och denna var tvungen att vara av något massproducerat, så jag valde en bok. Jag valde att ha Arcimboldo som inspirationskälla då jag inte vill ha någon specifik mening bakom mitt verk, utan gör det för att jag vill.

För att jag ska kunna få någorlunda "normala" proportioner mätte jag migsjälv och delade mina mått så det blir i lagom storlek. Jag startar med att göra ett "skelett" av ståltråd, på så vis kan jag sedan lägga på lera och sen lägga på bokpappret. Boken jag hittade som jag ska använda är på engelska och heter September och är skriven av Rosaminde Pilcher.

När jag skulle börja med skelettet gjorde jag först på fel sätt, jag gjorde benen som gick ihop till en ryggrad men glömde att man har höfter också, och med lite hjälp av Lisa har jag nu skapat halva sidan av min gubbe.

Jag har också skrivit om Arcimboldo, om hans liv, vad han gjorde och hur han gjorde det, ett inlägg om honom kommer upp senare då jag har svarat på allt som behövs ha med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar